Submenu Veel gestelde vragen

Retour procedure

Wij willen graag dat u tevreden bent met uw aankoop bij Express Wear. Is de aankoop niet zoals verwacht? Geen probleem! U kunt het artikel met aangehechte originele labels en prijskaartje binnen 14 dagen na ontvangst van het artikel retourneren. Heeft u het artikel al gedragen of is het beschadigd door uw eigen toedoen? Dan zullen wij eventuele "schade" in mindering brengen (dit kan ook inhouden dat wij 100% "schade" in rekening brengen). Indien dit het geval is kan er geen gebruik gemaakt worden van de wettelijke ‘herroeping’. Underwear ongeopend in originele gesealde verpakking kan geretourneerd worden. Deze kunnen niet als retour geaccepteerd worden als de gesealde verpakking geopend is i.v.m. hygiëne. Natuurlijk mag u de kleding (m.u.v. underwear) wel eerst passen. Als het geretourneerde artikel door ons is ontvangen zal het bedrag binnen 2 werkdagen aan u worden gecrediteerd. Heeft u een klacht over een artikel dan verwijzen wij u graag naar onze klachten pagina.

 

RETOURNEREN VIA POSTNL

Mocht u niet tevreden zijn met de door uw bestelde artikelen dan kunt u retourneren in Nederland met ons retourlabel die u via onze retourpagina kunt aanschaffen voor EUR 2,95. Wilt u retourneren vanuit Duitsland of België dan kunt u alleen een label printen met ons adres erop vermeld en moet het pakket voldoende gefrankeerd worden bij het afgiftepunt. 
De retour kan verzonden worden naar:

Express Wear Online B.V.
Het Vergun 6
6931 KD Westervoort

Wij zenden geen retourformulieren in de mail, wij sturen een link in de mail waarmee u naar uw account gaat om een retour aan te melden of u kunt de retour aanmelden door naar www.expresswear.nl/retour/ te gaan en daar in te loggen. Na het inloggen ziet u een overzicht van de order(s) die u kunt retourneren. Wanneer de order niet zichtbaar is kunt u de retour niet retourneren, het is dan zeer waarschijnlijk dat de retourtermijn van 14 dagen verstreken is.

U kunt een retourformulier downloaden in uw account tijdens het retourproces, u kunt het dan uitprinten, invullen en toevoegen in het retourpakket, wij adviseren dit ten alle tijden te doen gezien het retourproces dan het snelst verloopt, het is niet verplicht.

Wanneer u de order wel retour kunt melden krijgt u de optie om een retourlabel te kopen voor een gereduceerd tarief van €2,95. U kunt ervoor kiezen om het in te laten houden van het te crediteren bedrag, een label aan te schaffen voor EUR 2,95 of het pakket op eigen gelegenheid naar ons te zenden wanneer u vooraf betaald heeft.

 

Wanneer u AfterPay gekozen heeft kunt u een label kopen bij ons die vooraf voldaan moet worden of ons adres om het pakket op eigen gelegenheid naar ons te zenden. Na uw keus krijgt u een mail van ons met een retourlabel die u uit kunt printen en op de zak kunt plakken over de oude barcode.

Mocht u geen printer hebben en wel een label bij ons gekocht, dan kunt u de telefoon meenemen waar de mail op staat zodat de PostNL de barcode kan scannen en een sticker kan uitprinten die op de zak geplakt kan worden.

U kunt ten alle tijden op eigen gelegenheid het pakket naar ons verzenden. Vergeet niet het pakket dan voldoende te frankeren.

Natuurlijk is het ook mogelijk om artikelen te retourneren of te ruilen in één van onze filialen. Zowel online gekochte artikelen als artikelen welke gekocht zijn in één van onze filialen.

Wij kunnen echter geen geld terug geven op artikelen welke in onze winkels zijn gekocht, dit in verband met het kasgeld in onze filialen. U ontvangt dan een tegoedbon bij een retour of u kunt ervoor kiezen dat het bedrag naar uw rekening teruggeboekt wordt. Wanneer u voor AfterPay gekozen heeft kunnen wij geen tegoedbon aanbieden en geen geld terugboeken, er wordt dan een credit op de nog te betalen factuur gemaakt.

Bij retourneren van online bestelde artikelen via de webshop, crediteren wij het bedrag naar de betaalwijze waarmee u de bestelling voldaan heeft. Bij een gehele retournering worden ook de eventuele verzend- en transactiekosten gecrediteerd wanneer u gebruik maakt van het herroepingsformulier (deze hebben wij in de e-mail meegezonden tijdens het aanmelden van de retour), alleen de retourzending is voor uw eigen kosten.

Let op, wanneer u een pakket bestelt maar hem weigert aan te nemen bij de PostNL zijn wij genoodzaakt verzend en retourkosten in rekening te brengen.

Terugboeken naar de giftcards is helaas niet mogelijk.
Betalingen worden gecrediteerd naar de betaalmethode waarmee de betaling voldaan is, dit is voor ons niet aan te passen.

 

HOE WERKT RETOURNEREN

Wij hebben een retourpagina www.expresswear.nl/retour/ waar u de retour kunt aanmelden waarna u in uw account omgeving de juiste bestelling kunt selecteren. Wanneer u in deze omgeving bent na het inloggen ziet u de orders die geretourneerd kunnen worden. (dit is alleen zichtbaar binnen uw retourtermijn van 14 dagen, hierna kunt u niet meer retour zenden). Zoek de order die u wilt retourneren en klik op ‘retour zenden’.

Nadat u hierop geklikt heeft krijgt u een retourformulier te zien die u kunt uitprinten (is niet verplicht, de factuur die wij in het pakket hebben toegevoegd mag u eventueel ook gebruiken om mee te zenden). Ons advies is om in ieder geval de factuur toe te voegen zodat wij kunnen zien dat het uw order betreft.

U kunt nu kiezen hoe u het pakket retour wilt zenden, wanneer uw betaalwijze ‘vooraf’ betalen was voor de geplaatste order dan zult u de volgende opties te zien krijgen:

  • Er wordt EUR 2,95 ingehouden van het te crediteren bedrag aan u en u ontvangt een antwoordnummer.
  • Een retourlabel bij ons via een veilige omgeving aanschaffen voor EUR 2,95 die u in de mail ontvangt na het afrekenen. De barcode is door het PostNL punt te scannen, vergeet de mail niet mee te nemen.
  • Op eigen gelegenheid retourneren, u ontvangt ons adres waar u het pakket naartoe kunt sturen. Let op dat het pakket dan voldoende gefrankeerd wordt.
  • Retourneren in één van onze filialen, deze optie is gratis.

 

Wanneer u de bestelling met ‘achteraf betalen’ geplaatst heeft zult u de volgende opties zien:

  • Een retourlabel bij ons via een veilige omgeving aanschaffen voor EUR 2,95 die u in de mail ontvangt na het afrekenen. De barcode is door het PostNL punt te scannen, vergeet de mail niet mee te nemen.
  • Op eigen gelegenheid retourneren, u ontvangt ons adres waar u het pakket naartoe kunt sturen. Let op dat het pakket dan voldoende gefrankeerd wordt.
  • Retourneren in één van onze filialen, deze optie is gratis.

 

U kunt de optie gebruiken om aan te geven waarom u het artikel retourneert, dit is niet verplicht maar wij zullen het wel waarderen zodat wij eventuele problemen voor in de toekomst kunnen oplossen.

Het systeem bevat een zoekfunctie om een PostNL punt voor u te vinden bij u in de buurt.

Wanneer u alle stappen heeft doorlopen ontvangt u een mail met een samenvatting.

Mochten wij retouren ontvangen die niet aangemeld zijn of zonder toestemming naar ons antwoordnummer gezonden worden dan worden de kosten van EUR 2,95 alsnog achteraf verrekend met te crediteren bedrag.

Ruilen is helaas niet mogelijk, u kunt het artikel retourneren en daarna een nieuwe bestelling plaatsen.

U verpakt het artikel in de originele verpakking indien redelijke wijs mogelijk, inclusief het retourformulier (optioneel).
Verwijder de oude barcodesticker van de doos/tas.
Plak het retourlabel op de doos/tas.
Geef het pakket af bij een PostNL punt en bewaar het bonnetje dat u ontvangt zodat het pakket ten alle tijden te traceren is, let op dat de verzender verantwoordelijk is voor de zending!
De doos/tas dient goed dichtgeplakt te worden met tape dat minimaal 4cm breed is!


AUB DE VERPAKKING NIET DICHT NIETEN! Wanneer wij wel retouren ontvangen die dicht geniet zijn kunnen wij deze niet aannemen i.v.m. het beschadigen van de kleding!

 

VERKEERD ARTIKEL ONTVANGEN

Indien u per abuis het verkeerde artikel hebt ontvangen t.o.v. wat u heeft besteld dan regelen we dat kosteloos. Neem in dit geval contact op met klantenservice@expresswear.nl.

HEEFT U NOG EEN VRAAG

Heeft u een vraag stuur een mail naar klantenservice@expresswear.nl of bel met 026-3121155, wij zijn bereikbaar van maandag tot en met donderdag tussen 09:30 en 17:00, vrijdags tussen 09:30 en 15:30. Wij helpen u graag!