Winkelmandje
  • Geen producten in jouw winkelmandje

Klantenservice

Herroepingsrecht

Als je een winkel in loopt om een product te kopen, zul je niet snel de winkel verlaten met je aankoop zonder het product eerst uit te proberen. De kleding pas je even aan en je kunt het materiaal even voelen. Producten en diensten die via een webshop worden aangeschaft zijn niet zo eenvoudig uit te proberen. De kwaliteit, en of deze aansluit bij wat je ervan verwacht, wordt pas merkbaar wanneer je het product ontvangt en gebruikt. Het herroepingsrecht geeft jou het recht, de voor jou onbruikbare producten terug naar de winkel te sturen, zodat je niet onnodig met deze producten en de bijbehorende kosten blijft zitten.


Wat houdt het herroepingsrecht in?

Herroepingsrecht, retourrecht, bedenktijd, afkoelperiode, recht op retour, recht van ontbinding: het betekent allemaal hetzelfde. Binnen 14 kalenderdagen na het sluiten van de koopovereenkomst kun je als consument beroep doen op jouw herroepingsrecht. De overeenkomst die is gesloten met Expresswear.nl wordt hierdoor ontbonden. Deze afkoelperiode is om twee redenen in het leven geroepen:

  • Zoals gezegd, het is niet mogelijk om een product of dienst uit te testen als deze online wordt gekocht. Daarom heb je 14 dagen de tijd om dit alsnog te doen.
  • Het overrompelingseffect: dit kan het geval zijn als je bijvoorbeeld op straat wordt aangesproken door een verkoper. Onder aanmoediging van de verkoper is het voor jou lastig om rustig te bedenken of je het product of de dienst wel wil aanschaffen. De afkoelperiode geeft je de kans om dit thuis nog eens te overdenken.


Wanneer geldt het herroepingsrecht?

In officiële termen heb je recht op retour als je met Expresswear.nl een overeenkomst op afstand of een overeenkomst buiten de verkoopruimte hebt afgesloten. Wat houdt dit precies in?

  • Je bent een persoon die een product of dienst aanschaft voor zijn eigen geluk of voortbestaan.
  • Expresswear.nl verkoopt producten en/of diensten met als doel winst te maken.
  • Een overeenkomst op afstand wordt gesloten zonder dat jij en Expresswear.nl tegelijk in dezelfde ruimte aanwezig zijn. Dit wordt bijvoorbeeld telefonisch gedaan, of via internet.
  • Een overeenkomst buiten de verkoopruimte wordt afgesloten terwijl jij en Expresswear.nl wel tegelijk aanwezig zijn, maar in een ruimte anders dan de verkoopruimte van Expresswear.nl, bijvoorbeeld op straat.


Het herroepingstermijn

Je kunt binnen 14 kalenderdagen beroep doen op jouw retourrecht. Deze periode wordt ook wel het herroepingstermijn genoemd. De dag waarop dit termijn ingaat geldt niet als één van deze 14 dagen. Doe je bijvoorbeeld een aankoop op de 1e dag van de maand, dan loopt het termijn af op de 15e dag van de maand, op het einde van het laatste uur van deze betreffende dag. Als dit een zaterdag, zondag of feestdag is, dan loopt het termijn af op de eerstvolgende werkdag.


Wanneer de koopovereenkomst is gesloten en dus wanneer de herroepingstermijn start, is afhankelijk van het type overeenkomst

  • Overeenkomst tot het verrichten van diensten: het herroepingstermijn start vanaf de dag dat de overeenkomst wordt gesloten. Dit geldt voor overeenkomsten zoals een nieuwe energieleverancier. Als je vraagt om levering binnen het herroepingstermijn, dan is de dienstverlener verplicht om te leveren. Wordt de dienst alsnog door jou herroepen, dan moet je het gebruikte deel wel betalen.
  • Koopovereenkomst: Het herroepingstermijn start zodra je het bestelde product hebt ontvangen, dit is onder andere middels de track & trace te checken. Als meerdere producten zijn besteld tijdens één bestelling en deze worden afzonderlijk van elkaar geleverd, dan start het termijn zodra het laatste product is ontvangen. Dit is het type overeenkomst dat je met Expresswear.nl aangegaan bent na de aankoop.


Uitpakken en proberen

Na het ontvangen van een product heb je het recht om dit product te inspecteren. Voldoet het aan de eisen, werkt het naar behoren? Het product mag uitgepakt worden, maar je moet wel zorgvuldig met het product omgaan. Als het product door schuld van jou beschadigd raakt, dan mag Expresswear.nl de ontstane schade verrekenen met het terug te betalen bedrag.


Wijze van herroepen

Het product of de dienst is ontvangen, het blijkt niet te voldoen aan jouw eisen en dit alles valt binnen het herroepingstermijn. Wat nu? Herroepen kan op verschillende manieren, zowel mondeling als schriftelijk. Schriftelijk herroepen is aangeraden, omdat je zo kunt bewijzen dat op de juiste wijze en binnen het herroepingstermijn het recht op retour is uitgeoefend. Wij hebben ook een herroepingsformulier dat door jou ingevuld kan worden, deze vindt je terug in de e-mail die je van ons ontvangen hebt tijdens het retourmelden. Je bent echter niet verplicht hier gebruik van te maken maar wij adviseren wel om het herroepingsformulier of toegevoegde factuur mee te zenden zodat wij kunnen zien dat het een bestelling van jou is. Wij kunnen geen retouren in behandeling nemen wanneer wij niet weten van wie de retour afkomstig is.

 

Retourneren van de bestelling

Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Ondergoed kan alleen geretourneerd worden wanneer de hygiënestrip of de verzegeling nog intact is. 


Terugbetaling

Binnen 14 dagen nadat je een beroep hebt gedaan op jouw herroepingsrecht, moet Expresswear.nl de prijs van het te retourneren product, terugbetalen aan jou. (Wij doen ons uiterste best om dit binnen 2 werkdagen na ontvangst retour af te handelen en te crediteren, dit lukt ons in 99% van de retouren). Wanneer de gehele order retour gezonden wordt, zullen ook de eventueel betaalde verzendkosten gecrediteerd worden.

Retourneren mogen wij niet uitbetalen in de vorm van een cadeaubon, tenzij je met een cadeaubon hebt betaald. Expresswear.nl mag wel wachten met het terugbetalen tot zij het product weer heeft ontvangen.

Onder volledige terugbetaling vallen ook de verzendkosten, administratiekosten en andere kosten die je hebt moeten betalen. Als je één of meerdere producten uit de bestelling houdt, dan krijg je alleen het bedrag terug van de producten die je terugstuurt, niet de verzendkosten of administratiekosten. Je bent zelf verantwoordelijk voor de directe kosten van het terugzenden van jouw order, deze kosten moeten door jouzelf gemaakt worden; zoals de kosten van retourneren via een pakketpunt.

Wanneer je via onze retourprocedure het pakket aanmeld krijg je de keuze uit verschillende retourmogelijkheden, namelijk: retourkosten inhouden op het te crediteren bedrag, de retourkosten vooraf te betalen middels iDeal, uw retourzending op eigen kosten terug te sturen en kosteloos retourneren in één van onze filialen. 

Wanneer een pakket niet gefrankeerd, of zonder toestemming middels ons antwoordnummer geretourneerd is, dan mogen wij de retourkosten van €4,95 inhouden op het te crediteren bedrag. Wanneer wij niet kunnen crediteren omdat er bijvoorbeeld voor Riverty gekozen is, zullen wij jou een betaallink sturen waar je het bedrag van €4,95 kunt voldoen, pas na betaling zal de retour in behandeling worden genomen. 

*Voor het retourneren van een order vanuit België geldt er een gereduceerd tarief van €5,95.

Wanneer je geen gebruik wil/kunt maken van ons retourlabel maar het pakket op eigen kosten wil retourneren, dan zullen de kosten ongeveer €7,25 zijn, deze kosten zullen aan het pakketpunt voldaan moet worden.

Ben je een klant vanuit Duitsland? Dan moet je het retourneren van het pakket zelf betalen bij een postkantoor, wij hebben geen mogelijkheid om het goedkoper aan te bieden. De retourkosten in Duitsland kunnen rond de €20,- zijn per pakket.

Mocht je verder nog vragen hebben over het herroepingsrecht, dan kun je ons altijd tijdens de kantooruren bellen. Mocht je liever een e-mail willen sturen dan kan dat naar klantenservice@expresswear.nl, deze zullen wij zo snel mogelijk beantwoorden. Onze reactietijd van de e-mail is normaal gesproken ongeveer 1 werkdag.

Altijd up to date met de nieuwste looks

Cookies.

Met cookies en technieken die daarop lijken helpen we je beter en persoonlijker. Dankzij functionele cookies werkt de website goed. Ze hebben ook een analytische functie. Zo maken we de website elke dag een beetje beter. We laten je graag nuttige advertenties zien. Daarom gebruiken we technologie om je gedrag binnen en buiten onze website te volgen. Dat doen we op een anonieme manier. Meer weten? Lees hier alles over onze cookie- en privacyverklaring. Klik op 'Oké' om te accepteren. Kies je voor weigeren? Dan plaatsen we alleen functionele cookies. Wil je zelf bepalen welke cookies er geplaatst worden klik dan hier.
Noodzakelijke cookies
Personalisatie cookies
Analytische cookies
Marketing cookies
Cookies