Ruil en retour procedure

Wij willen graag dat u tevreden bent met uw aankoop bij Express Wear. Is de aankoop niet zoals verwacht of wilt u een andere maat? Geen probleem! U kunt het artikel met aangehechte originele labels en prijskaartje binnen 14 dagen na ontvangst van het artikel ruilen of retourneren. U heeft daarna 14 dagen de tijd om uw retour te retourneren. Heeft u het artikel al gedragen of is het beschadigd? Dan zullen wij eventuele "schade" in mindering brengen (dit kan ook inhouden dat wij 100% "schade" in rekening brengen). Underwear ongeopend in originele gesealde verpakking kan geretourneerd worden. Deze kunnen niet als retour geaccepteerd worden als de gesealde verpakking geopend is i.v.m. hygiëne. Natuurlijk mag u de kleding (m.u.v. underwear) wel eerst passen. Als het geretourneerde artikel door ons is ontvangen zal het bedrag binnen 2 werkdagen aan u worden overgemaakt.

 

GRATIS RUILEN EN RETOURNEREN VIA POSTNL

Mocht u niet tevreden zijn met de door uw bestelde artikelen kan u gratis retourneren in Nederland met ons antwoordnummer, wilt u retourneren vanuit Duitsland of België dan is het retourneren helaas niet gratis en moet het pakket voldoende gefrankeerd worden, mocht u een bestelling geplaatst hebben bij Beslist.nl of Miinto.nl bij ons dan moet het pakket ook door de klant zelf gefrankeerd worden. Wanneer u een account heeft dan kunt u het best de retour aanmelden in uw account. U kunt bovenin de pagina op "mijn account" klikken en met uw gegevens inloggen. Aan de linkerkant staat een tabblad "mijn bestellingen", daar kunt u op klikken. U ziet dan een overzicht met uw bestellingen. Klik op de betreffende order, daarna kunt u de artikelen selecteren die u zou willen retourneren door het selectievakje "retour aanmelden" aan te vinken. Wanneer u alles geselecteerd heeft klikt u op "retourzending aanmelden". Na uw retouraanmelding ontvangt u een antwoordnummer in uw mailbox die u op de goed dichtgetapete doos/tas kunt plakken, lever de doos/tas bij een PostNL punt in en geef aan dat de zending naar Express Wear gezonden moet worden. Indien u geen gebruik wilt maken van onze gratis service of als u vanuit België of Duitsland verzend, kunt u ten alle tijden op eigen gelegenheid het pakket naar ons verzenden. Vergeet niet het pakket dan voldoende te frankeren.

Het kan dan verzonden worden naar: 
Express Wear Online BV 
Het Vergun 4 
6931 KD Westervoort

Natuurlijk is het ook mogelijk om artikelen te retourneren of te ruilen in één van onze filialen. Wij kunnen in onze filialen geen geld terug geven in verband met het kasgeld in onze filialen. U ontvangt dan een tegoedbon bij een retour. Bij retourneren via de webshop ontvangt u uw geld terug op de rekening waarmee u de bestelling voldaan heeft, let wel op dat wanneer het bedrag na retourneren onder de €75,- komt er alsnog €4,95 verzendkosten berekent wordt, dit houden we in mindering bij de terugboeking. Bij een gehele retournering worden de verzendkosten en transactiekosten teruggeboekt wanneer u gebruik maakt van het herroepingsformulier.

In iedere bevestigingsmail en track&trace mail zenden wij als bijlage ook een retourformulier en een antwoordnummer, het is NIET perse nodig om een account te hebben maar het is voor u gemakkelijker om een retour te zenden naar ons.

 

HOE WERKT RUILEN / RETOURNEREN

Bij iedere retouraanmelding (online in uw account) wordt dit retourformulier van Express Wear aan u gezonden (deze ontvangt u wanneer u een retour aanmeld in uw mailbox), vul op dit retourformulier alle gevraagde gegevens volledig in, om het proces zo snel mogelijk te laten verlopen adviseren wij u om bij de retour dit formulier ingevuld toe te voegen bij uw retour.

In de mail die u ontvangen heeft tijdens de bestelling (de "bedankt voor uw bestelling" mail) sturen wij als bijlage ook een retourformulier en een antwoordnummer. Deze kunt u ook gebruiken om een order retour te zenden.

  • U vult altijd alle velden zo compleet mogelijk in.
  • U vult het bijhorende artikelnummer in.
  • U vult in welke maat en kleur u wilt retourneren.
  • (optioneel) U vult de reden van retour in (v.b. te klein, te groot, voldoet niet aan verwachting, beschadigd of een korte toelichting van eigen reden).
  • Als het om een ruiling gaat dan aangeven (bij Ruilen voor..) voor welk artikel het geruild moet worden, kijk wel op www.expresswear.nl of het artikel wel voorradig is.
  • U verpakt het artikel in de originele doos indien redelijke wijs mogelijk, inclusief dit formulier (optioneel) en bijbehorende leveringsbon.
  • Verwijder de oude barcodesticker van de doos/tas.
  • Bij uw retour aanmelding ontvangt u een antwoordnummer die op de doos/tas geplakt/geschreven dient te worden (deze wordt bij iedere mailwisseling tijdens de bestelling meegezonden in de bijlage).
  • U geeft het pakket af bij een PostNL punt.
  • De doos/tas dient goed dichtgeplakt te worden met tape dat minimaal 4cm breed is!
  • AUB DE VERPAKKING NIET DICHT NIETEN! Wanneer wij wel retouren ontvangen die dichtgeniet zijn kunnen wij deze niet aannemen ivm het beschadigen van de kleding!

 

VERKEERD ARTIKEL ONTVANGEN

Indien u per abuis het verkeerde artikel hebt ontvangen t.o.v. wat u heeft besteld dan regelen we dat kosteloos. Neem in dit geval contact op met klantenservice@expresswear.nl.

 

HEEFT U NOG EEN VRAAG

Heeft u een vraag stuur een mail naar klantenservice@expresswear.nl of bel met 026-3121155, wij zijn bereikbaar op werkdagen van 10:00 uur tot 16:00 uur. Wij helpen u graag!

 
X sluiten