Submenu Veel gestelde vragen

Ruil en retour procedure

Wij willen graag dat u tevreden bent met uw aankoop bij Express Wear. Is de aankoop niet zoals verwacht? Geen probleem! U kunt het artikel met aangehechte originele labels en prijskaartje binnen 14 dagen na ontvangst van het artikel retourneren. U heeft daarna 14 dagen de tijd om uw retour te retourneren. Heeft u het artikel al gedragen of is het beschadigd? Dan zullen wij eventuele "schade" in mindering brengen (dit kan ook inhouden dat wij 100% "schade" in rekening brengen). Underwear ongeopend in originele gesealde verpakking kan geretourneerd worden. Deze kunnen niet als retour geaccepteerd worden als de gesealde verpakking geopend is i.v.m. hygiëne. Natuurlijk mag u de kleding (m.u.v. underwear) wel eerst passen. Als het geretourneerde artikel door ons is ontvangen zal het bedrag binnen 2 werkdagen aan u worden gecrediteerd.

GRATIS RETOURNEREN VIA POSTNL

Mocht u niet tevreden zijn met de door uw bestelde artikelen kan u gratis retourneren in Nederland met ons antwoordnummer, wilt u retourneren vanuit Duitsland of België dan is het retourneren helaas niet gratis en moet het pakket voldoende gefrankeerd worden. Eventuele retouren van bestellingen die geplaatst zijn via Beslist.nl of Miinto.nl dienen voldoende gefrankeerd te worden, alleen bestellingen die via www.expresswear.nl geplaatst zijn kunnen via ons antwoordnummer geretourneerd worden. Wij zenden retourformulieren in alle mail die wij communiceren naar u indien u een account heeft dan kunt u een retourformulier downloaden in uw account, u kunt het dan uitprinten, invullen en toevoegen aan het retourpakket, wij adviseren dit ten alle tijden te doen gezien het retourproces dan het snelst verloopt. U kunt bovenin de pagina op "mijn account" klikken en met uw gegevens inloggen. Aan de linkerkant staat een tabblad "mijn bestellingen", daar kunt u op klikken. U ziet dan een overzicht met uw bestellingen. Klik bij de betreffende order op “Retour formulier” om het formulier te downloaden.

Indien u geen gebruik wilt maken van onze gratis service of als u vanuit België of Duitsland verzend, kunt u ten alle tijden op eigen gelegenheid het pakket naar ons verzenden. Vergeet niet het pakket dan voldoende te frankeren.

Het kan dan verzonden worden naar:

Natuurlijk is het ook mogelijk om artikelen te retourneren of te ruilen in één van onze filialen. Wij kunnen in onze filialen geen geld terug geven in verband met het kasgeld in onze filialen. U ontvangt dan een tegoedbon bij een retour. Bij retourneren via de webshop ontvangt u uw geld terug op de rekening waarmee u de bestelling voldaan heeft, let wel op dat wanneer het bedrag na retourneren onder de €75,- komt er alsnog €4,95 verzendkosten berekend wordt, dit houden we in mindering bij de terugboeking. Bij een gehele retournering worden de verzendkosten en transactiekosten teruggeboekt wanneer u gebruik maakt van het herroepingsformulier.

HOE WERKT RETOURNEREN

Bij iedere bestelling (online in uw account en in alle mail die wij verzonden hebben naar u) staat een retourformulier van Express Wear, print deze uit en vul op dit retourformulier alle gevraagde gegevens volledig in, om het proces zo snel mogelijk te laten verlopen adviseren wij u om bij de retour dit formulier ingevuld toe te voegen bij uw retour.

  • Om u en volgende klanten in de toekomst goed van dienst kunnen zijn vragen wij optioneel om de reden aan te geven op dit formulier (onderaan de pagina staan de redenen, hier staan cijfers voor welke u weer voor het artikel tussen de haakjes kunt zetten.

Ruilen is helaas niet mogelijk, u kunt het artikel retourneren en daarna een nieuwe bestelling plaatsen.

U verpakt het artikel in de originele doos indien redelijke wijs mogelijk, inclusief het retourformulier dat wij u in de mail gezonden hebben (optioneel).
Verwijder de oude barcodesticker van de doos/tas.
Bij uw bestelling heeft u een antwoordnummer ontvangen die op de doos/tas geplakt/geschreven dient te worden.
Geef het pakket af bij een PostNL punt en bewaar het bonnetje dat u ontvangt zodat het pakket ten alle tijden te traceren is, let op dat de verzender verantwoordelijk is voor de zending!
De doos/tas dient goed dichtgeplakt te worden met tape dat minimaal 4cm breed is!


AUB DE VERPAKKING NIET DICHT NIETEN! Wanneer wij wel retouren ontvangen die dichtgeniet zijn kunnen wij deze niet aannemen i.v.m. het beschadigen van de kleding!

VERKEERD ARTIKEL ONTVANGEN

Indien u per abuis het verkeerde artikel hebt ontvangen t.o.v. wat u heeft besteld dan regelen we dat kosteloos. Neem in dit geval contact op met klantenservice@expresswear.nl.

HEEFT U NOG EEN VRAAG

Heeft u een vraag stuur een mail naar klantenservice@expresswear.nl of bel met 026-3121155, wij zijn bereikbaar op werkdagen van 10:00 uur tot 16:00 uur. Wij helpen u graag!

 

Wilt u een volledige order retourneren en gebruik maken van een herroepingsformulier? Klik hier om hem te downloaden.